Sunday 19 August 2012

Kenapa perlu buat bisnes?

Mengapa perlu buat bisnes?
ada dua Faktor utama
1) Kos sara hidup semakin meningkat tahun demi tahun.
2) Sekarang Gaji RM3000 sebulan boleh dikatakan miskin dan masih tidak mencukupi.

ada 3 sebab kenapa perlu berniaga?

Dalam kitab Al-Quran ada menyatakan bahawa 9 daripada 10 sumber pintu rezeki adalah daripada berniaga. Nabi Muhammad S.A.W sendiri ketika hayatnya adalah antara peniaga yang mahsyur ketika zamannya. Kedua untuk  menentukan takdir hidup, kalau kita bekerja makan gaji , takdir kita dipegang oleh majikan kita. Selagi kita hidup makan gaji selagi itulah kita tidak boleh lari daripada takdir yang telah ditentukan oleh orang lain.Ketiga untuk menikmati kehidupan bukan hanya sekadar meneruskan kehidupan. Hanya orang yang menjalankan perniagaan sahaja yang dapat menikmati kehidupan.Sebab kalau kita menjalankan perniagaan, masa kerja adalah ditentukan oleh kita sendiri. Berapa banyak pendapatan yang ingin kita perolehi juga bergantung pada diri kita juga. Dari segi kebebasan masa kita sudah menang berbanding  orang-orang yang makan gaji.Malah yang paling penting sekali adalah saat-saat bersama keluarga yang tersayang dapat diluangkan bersama.

Fenomena sekarang , kadar pengganguran dikalangan graduan semakin meningkat. Tahun demi tahun kadar penggangguran semakin meningkat. Kerajaan menggalakkan para graduan yang telah tamat pengajian untuk bekerja sendiri sebagai langkah untuk mengurangkan kadar pengganguran ini.

Salah satu cara untuk membantu usaha kerajaan ini adalah memulakan perniagaan sendiri. Namun apakah perniagaan yang sesuai dengan pengalaman serta modal bagi seorang graduan yang baru sahaja tamat pengajian?

Perniagaan berasaskan pembinaan rangkaian adalah di galakkan. Terutamanya bagi golongan muda yang baru sahaja tamat pengajian mereka.Hal ini kerana modal yang rendah, risiko yang rendah , namun terbukti dapat memberikan pulangan yang lumayan serta dapat mencapai impian dengan cepat berbanding kita bekerja makan gaji dengan orang lain.

ELKEN adalah pilihan yang tepat untuk merelisiasikan impian anda. Kenapa ELKEN?
ELKEN adalah salah satu syarikat jualan langsung yang kukuh sudah 15 tahun bertapak di Malaysia. ELKEN sudah melahirkan ramai jutawan dan sekaligus merelisiasikan impian mereka.

Salah satu syarikat yang berkerjasama dengan AEON CREDIT EXPRESS .

Apa itu AEON? AEON adalah salah satu syarikat daripada Jepun yang memberikan kemudahan pembayaran ansuran mudah. Jusco adalah salah satu syarikat di bawahnya. Oleh kerana kekukuhan syarikat ELKEN , AEON telah menjalinkan kerjasama dengan ELKEN maka lahirlah satu formula rahsia kejayaan para jutawan ELKEN yang di panggil sebagai CBP ( CROWN BUSINESS PLAN) .



1 Tahun kerja belum tentu dapat kumpul begitu banyak. Kalau buat dalam 70% sahaja masih ada RM 97291.60 , so? macammana pula kalau yang buat 50% sahaja?  RM69,494.00?? memang terlompat terus kalau dapat. Okeh lah paling malas pun 1% buat , RM 13,898.80? tiada yang mustahil. Hanya dua sahaja kata kunci untuk berjaya. Percaya dan Ikut sahaja, ikut sistem pendidikan yang di sediakan.

Ramai yang telah berjaya dan merelisiasikan impian mereka. Its time to change! its time to make it real. Make your dream came true. Ada ELKEN boleh buat duit!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...