Wednesday 6 June 2012

Ada ELKEN boleh buat Duit $$$!

Hye...hari ini saya ingin berkongsi kepada tuan-tuan dan puan-puan tentang tajuk d atas. Dewasa ini banyak kita mendengar bahawa masalah penggangguran di kalangan graduan-graduan smakin meningkat. Kenapa ini terjadi?? Adakah kurangnya kekosongan jawatan yg ada di negara kita ini? Atau pun kurangnya kilang-kilang , syarikat-syarikat tidak di nafikan banyak juga ..tetapi mengapa  kadar pengangguran itu masih meningkat??

Apa yang boleh saya ungkapkan di sini adalah sikap... sikap graduan itu sendiri yang memilih kerja . Mereka terlalu mementingkn kerja yang bersesuaian dengan apa yang mereka telah belajar. Mereka lebih inginkan jika kursus yang mereka jalani sebelum ini..haruslah bersesuaian denga kerja setelah mereka habis nnti.. itu suatu perkara yang agak mustahil...walaupun ada tetapi kebarangkalian nya 1 daripada 10. ada tu ada tapi jarang-jarang. kecuali mereka yang mngambil kursus yg ekstrim mksud sy di sni ialah kursus seperti kedoktoran,kejururawatan,dan perguruan, ..bagi jurusan kejuruteraan pula..sebelum eni ia boleh di anggap sebagai 1 kursus yang ekstrim tapi dewasa ini..sedangkan orang yang hanya mngambil sijil biasa tidak ada ijazah pun boleh buat kerja budak engineering.

Oleh itu kita dapat tahu bahawa kebarangkalian untuk mendapat pekerjaan yang di idamkan adalah 1 daripada 10...tetapi tuan-tuan dan puan-puan jangan rsa susah hati 9 daripada 10 terdapat dalam perniagaan..jadi knapa merasa susah hati..untuk yang 1 itu sedangkan ada 9 lagi menanti di luar sna. Saya ingin tuan-tuan dan puan-puan dan kepada siapa-siapa angg belum lagi bekerjaya..

Elken bole mnjadi salah satu kerjaya pilihan anda. Mungkin hanya part time sahaja..why not ? umur masih muda kenapa tidak mencuba? atau pun sepenuh masa lagi baik. Kenapa sy cakp Elken?? sedangkan ada banyak lagi syrikat-syarikat MLM lain di luar sana.? Bukan mahu cakap syrikat lain tak bagus..bagus ..sama-sama  bagus..tapi saya di lamar oleh Elken terlebih dahulu.

 Sebelum itu terus terang say cakap..oke..Elken adalah salah satu syarikat Multi Level Marketing....MLM...pasti nya ramai orang yang pernah mendengar apa itu MLM  bukan?? bila sebut saja MLM ..pastii mata dah lain ..tetapi itu sebnarnya adalah persepsi negatif sesetengah orang sahaja..yang tidak faham akan makna apa itu MLM.....MLM ini ada banyak jenis. tau ada yang ori ada angg tak ori...biasanya kalo yang tak ori ni...dia datang tiba-tiba ...meletup-letup pasarannya...tapi dalam jangka masa tertentu ..dia pun hilang begitu sahaja...tapi selepas itu..datang lagi dengan nama yang baru..pula..dengan produk yang baru..tapi sistemnya still sama juga Berhati-hati apabila memilih perniagaan MLM anda..Orang sekarang ini mahu yang cepat...mereka inginkan...hari ini masuk MLM besok jd KAYA!? Sebab itu bila suda tidak berjaya dalam MLM mulalah menyalahkan orang lain. Menyalahkan syarikat MLM sebab mereka tidak faham dan menghayati begitu indahnya dunia Elken.

 Saya akan ceritakan lebih lanjut di dalam entri saya selepas ini. tiada jalan pintas untuk berjaya dalam dunia MLM tetapi jalan menuju kearah kejayaan di Elken ada. dan yang sudah buat dan terbukti mereka berjaya...semua itu bergntung pada usaha yg kita lakukan. Kalau di luar kita boleh kerja rajin,  datang awal ke tempat kerja, bekerja 8 jam sehari kita tentu sudah cukup hebat di dunia Elken. Kerana Elken boleh membantu kita mncapai segala impian kita jika kita betul-betul mahu berubah dan berusaha untuk mndapatknnya. Jadi tuan-tuan dn puan-puan buatlah pilihan yang terbaik anda..JIKA ADA PILIHAN UNTUK ANDA BERJAYA DALAM TEMPOH 3-5 TAHUN KENAPA PERLU BERSUSAH-SUSAH 30-50 TAHUN UNTUK MENCAPAI IMPIAN ANDA! PILIHAN DI TANGAN ANDA....BERTINDAKLAH SEKARANG..


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...